Lees hier onze nieuwsbrief

donderdag 29 april 2010

Na de verkiezingen

En wat gebeurt er dan na de verkiezingsdag van 3 maart? Wordt het niet eens tijd om onze kiezers daarover te informeren? Die vraag stelden we onszelf al eerder, maar we wilden wachten tot de nieuwe Waterlandse coalitie rond zou zijn. Dat duurde langer dan verwacht. Het was ook onvoorspelbaarder en onvoorstelbaarder dan verwacht.

De VVD als winnaar en grootste partij zette GroenLinks al snel buiten spel, evenals de SP. Het CDA haakte zelf af.
Vond de procedure te weinig transparant, kon niet leven met harde VVD-eisen en zag ook niets in twee VVD-wethouders. D66, Waterland Natuurlijk en PvdA hadden daar minder moeite mee. De PvdA mag zelf een wethouder leveren, maar de andere partijen verzonnen een nog nooit vertoonde constructie. Zij droegen VVD-raadslid Tjeerd Hoekstra voor als hun wethouder. Hoekstra, jarenlang hét VVD-geluid in Waterland, zit nu namens deze twee partijen in het college. Tijdens de installatie was daarover menig schamper woord te horen.

Hoe nu verder? GroenLinks zit in de oppositie. Dat is jammer, maar maakt ons niet minder strijdbaar. Het collegeakkoord laat veel ruimte voor eigen inbreng. Die zullen wij dan ook leveren. We hebben veel ideeën en hopen daar in de komende jaren wisselende meerderheden voor te vinden. Zo kunnen we (een deel van) ons programma ook in de oppositie realiseren.

GroenLinks Waterland Logt

Lees de recente weblogs van onze politici

GroenLinks Waterland Nieuws

GroenLinks Waterland Agenda

Fractievergadering 17 mei 2010, 19:00u
De fractie van GroenLinks Waterland vergadert in het gemeentehuis. Vanaf 20:00 uur bent u van harte welkom om hierbij aanwezig te zijn.

Raadsvergadering 20 mei 2010, 18:30u
De raadsvergadering is ook live te volgen via internet of op TV bij Omroep Waterland.

GroenLinks Waterland Sociaal

Zit je op Hyves? http://groenlinkswaterland.hyves.nl/

Zit je op Facebook? http://www.facebook.com/group.php?gid=190613954204

Zit je op LinkedIn? http://www.linkedin.com/groups?gid=2557794

Colofon

Deze nieuwsbrief is een maandelijks terugkerend fenomeen.

de nieuwsbrief geeft inzicht in de werkzaamheden en activiteiten van GroenLinks in de Gemeente Waterland. Als u deze nieuwsbrief niet meer wenst te ontvangen kunt ons een mailtje sturen.
Bij vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met Vincent Koerse, webmaster GroenLinks Waterland.

E-mail: vincent@koerse.nl
Telefoon: 06 137 934 94 | 0299 65 54 90

Alle informatie is terug te vinden op: http://waterland.groenlinks.nl