GroenLinks Waterland heeft besloten niet langer af te wachten en heeft vandaag het initiatief genomen om zelf een informateur te benoemen. Daarvoor is de heer Jan-Willem Kikker aangezocht. De heer Kikker heeft een bloeiende mediator praktijk in Holysloot opgebouwd. A.s. donderdag gaat hij aan de slag met een kennismakingsronde langs alle partijen. Een CV van de heer Kikker wordt eveneens aanstaande donderdag verspreid.

GroenLinks heeft tot deze ongebruikelijke stap besloten om te voorkomen dat het nog langer duurt voordat een College wordt gevormd. Buurgemeenten zijn al lang klaar met de Collegevorming en Waterland wacht af……………….

Met het opstappen van het CDA uit de onderhandelingen afgelopen week zal het allemaal nog langer gaan duren, is onze overtuiging en inmiddels zijn al vier weken verstreken sinds de verkiezingen op 3 maart jl. Vandaar dat wij blij zijn met de bereidheid van de heer Kikker om op korte termijn in een open en transparant proces met alle partijen van gedachten te wisselen over de toekomst van Waterland in deze moeilijke tijden van crises.

In de praktijk heeft Jan-Willem bewezen, ook in moeizame politieke processen “deuren te kunnen openen, die door anderen gesloten zijn”, zoals hij het zelf uitdrukt.

Op de website van GroenLinks zullen wij u vanaf as. donderdag voortdurend op de hoogte houden van de ontwikkelingen rond de coalitievorming.

GroenLinks Waterland is bereid om haar verantwoordelijkheid te nemen en deel te nemen aan een coalitie die samenwerkt op basis van vertrouwen, wederzijds respect en transparantie.

Nadere informatie over dit persbericht kunt u krijgen bij Laura Bromet, fractievoorzitter van GroenLinks Waterland, telefoon: 06 27274115.

waterland.groenlinks.nl